dilluns, 15 de setembre del 2008

Ja arriba la tardor... una mica de cuina

Ja s'acaba l'estiu i poc a poc anem entrant a la tardor... el dia es fa més curt, a la nit t'has de tapar amb una jaqueteta i tot torna a la rutina...

Per començar us convido a una mica de cuina, una crema de carabassa.. mhhh... a mi m'encanta! i com que un dels meus propòsits del nou curs és menjar més "vegetals" doncs... no està mal!!

Primer de tot necessiteu una carabassa ben maca, aquí teniu la meva: una bonica carabassa ecològica:

i amb això i algun complement més aconseguirem una boníssima crema! aquí va la meva recepta, de ben segur que n'hi ha milers i tothom la fa de mil maneres diferents, aquí n'hi ha una:

-talleu i peleu (si voleu) la carabassa, dic peleu si voleu ja que l'altre dia la meva venedora de productes ecològics del mercat em va explicar que la pell de la carabassa es pot menjar si es vol!
- poseu en una cassola, olla, (el que us vagi millor o tingueu) una mica d'oli, els trossos de carabassa, i quan estiguin dauradets afegiu-hi una ceba tallada. Quan la ceba estigui feta jo hi poso una mica de mantega. Deixeu-ho uns minuts més.


-ara ja hi podeu afegir la llet, sisi, avui hi he posat llet ecològica també! si voleu hi podeu posar caldo, aigua, hi ha mil opcions! a mi m'agrada amb llet ja que queda més cremosa. Deixeu-ho fent xup-xup fins que veieu que la carabassa està cuita.


- ara ja ho podeu triturar, jo l'he triturat i després l'he passat pel xino, el colador, s'entén! la carabassa de vegades deixa anar uns filets que fan que la textura de crema no quedi perfecte! i ja està!! ja la tenim... una boníssima, lleugera i sana crema per aquestes nits de tardor!!

Bon Profit, espero que us agradi!!

5 comentaris:

Marona ha dit...

Si tenia ganes de que arribés la tardor és per coses com aquestes. Sóc la "fan namber uan" de la crema de carbassa, jejeje... pero mai no l'he fet amb llet, m'has donat una gran idea! La propera la preparo així! Gràcies per la recepta!
Petonets!!!!

Unknown ha dit...

L'he trobat! I l'he estat xafardejant una estoneta, amb el teu permís.

És curiós descobrir la importància que dones a les estacions de l'any... acostumada a veure't en un zulito, a vegades se'ns oblida a les dues, oi?

M'ha molat el blog. Hi tornaré de tant en tant. De moment, m'apunto la recepta per quan em compri una carbassa ^^

Fins demà!

Iehudit ha dit...

marona, fa molt de fred ja per aquí?? has trobat les bufandes?? doncs si, la carabassa també m'agrada molt i el seu germà petit el carabassó també! com la fas tu la crema de carabassa doncs amb aigua o caldo? ja em diràs quan la provis amb llet què et sembla!! 1 petonet carinyuu

anna, mooolt b!!! qina memòria q tens!! això de tenir amics jueus ajuda a recordar el nom de la pàgina, ehh!! tens molta raó amb el que dius que dóno importància a les estacions de l'any, no m'ho havia plantejat però, ho he fet de manera totalment inconscient! Suposo q el temps ens marca més del q imaginem i encara que en el dia a dia no veiem la llum natural això ens condiciona! torna quan vulguis.. ja ho saps! 1 petonet guapi!

Blanca ha dit...

Jo la faig amb brou, carbassa, ceba, pebrot verd i una miqueta de patata o de porro. Bullir i triturar. Encara que es surti del guió... és boníssima servida al plat amb un trocet de botifarró passat per la paella i una galeta de parmesà... bé, no em mireu malament, ja se que no és lleugera, però algun gustet li hem donar a cos de tant en tant. De totes maneres, provaré aquesta versió, amb llet sense lactosa, a casa hi ha intol·lerants... A reveure! Ah! m'oblidava, has tastat les galetes de carbassa???

Iehudit ha dit...

blanca, benvinguda!!! osti amb botifarró!! si, seria una versió més d'hivern, oi? i amb parmesà..mmmhh.. quina bona idea!!!... galetes de carabassa?? doncs no!! alguna recepta???